Zastosowania silników dwusuwowych

moduły komfortu sklep
Podstawową wadą silników dwusuwowych jest duże zużycie paliwa (niższa sprawność), wysoka emisja spalin oraz głośna praca. Głównym tego powodem jest utrudniona wymiana ładunku w silniku (oczyszczenie cylindra ze spalin podczas płukania nie zawsze jest zupełne). Do zalet silników dwusuwowych, oprócz prostszej konstrukcji, zaliczyć trzeba zdolność do pracy w dowolnej pozycji co dla silników czterosuwowych wiąże się ze znacznym skompilowaniem układu smarowania.
Dlatego silniki te pozostają stale w użyciu w napędzie maszyn odwracanych w czasie pracy - pił i kos spalinowych. Silniki dwusuwowe benzynowe, aczkolwiek mają zalety, stosowane są dużo rzadziej niż czterosuwowe.
Obecnie najistotniejsze są kwestie ekologiczne (kwestie zanieczyszczania środowiska i nadmierna emisja dwutlenku węgla).
Stosowano je głównie tam, gdzie ważne było, aby silnik był jak najmniejszy i najprostszy.
Z początku m.in.
do napędu lekkich motocykli i motorowerów, później także np.

kosiarek do trawy.

W ostatnich czasach w krajach wysoko rozwiniętych nawet w tych zastosowaniach wypierają je silniki czterosuwowe.

Pierwsze samochody Saaba wyposażone były w silniki dwusuwowe, w latach 70.

XX w.
używała ich do napędu małych samochodów firma Suzuki, jednak najczęściej i najdłużej, bo aż do lat 80.
XX w.

stosowano je w Polsce i NRD gdzie były montowane do aut osobowych: Syrena, Trabant i Wartburg. Silniki dwusuwowe średnioprężne mogły być zasilane różnymi paliwami naftą, olejem napędowym, spirytusem, benzyną.

Silniki te miały stopień sprężania od 4,5 ? 4,75, a więc niższy niż stopień sprężania silników benzynowych. Były stosowane jako silniki stacjonarne i w ciągnikach rolniczych z których najbardziej znany jest Lanz Bulldog, a w Polsce Ursus C-45. Wysokoprężne silniki dwusuwowe, zasilane olejem napędowym, stosowano natomiast do napędzania bardzo dużych pojazdów, takich jak statki, lokomotywy (np. ST44, Class 66), czy bardzo duże samochody techniczne, np. straży pożarnej. Obecnie w krajach wysoko rozwiniętych także tu wypierane są one przez czterosuwowe silniki wysokoprężne, nadal są jednak często stosowane jako nowoczesne silniki okrętowe i stacjonarne. Największy obecnie oferowany spalinowy silnik tłokowy ? Wartsila-Sulzer RTA96-C ? jest dwusuwowym silnikiem wodzikowym z zapłonem samoczynnym.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_dwusuwowy

Czy warto samodzielnie naprawiać samochód?

moduły komfortu sklepJeśli nasz samochód ulegnie awarii, zawsze warto w odpowiedni sposób zabrać się za jego naprawę.
Własne auto to oczywiście wygoda oraz możliwość komfortowego przemieszczania się z jednego miejsca do drugiego, więc każdemu z nas zależy na tym, by zawsze było ono gotowe do jazdy.
Gdy chcemy, by naprawa przebiegała sprawie oraz bez zbędnych komplikacji, powinniśmy oczywiście jak najszybciej oddać je do odpowiedniego serwisu, w którym otrzymamy profesjonalną pomoc.
Aby znaleźć właściwe miejsce, warto poszukać dodatkowych informacji w Internecie i zdecydować się na coś konkretnego.
Samodzielne naprawy nie będą oczywiście dobrym pomysłem i często przyniosą nam więcej szkody, niż pożytku.

Mechanizm działania dmuchawy śrubowej

Zasada działania Dwa elementy śrubowe o wzajemnie uzupełniających się asymetrycznych profilach zamykają, a następnie sprężają powietrze znajdujące się pomiędzy nimi.

Powietrze jest progresywnie sprężane podczas każdego obrotu.

Wtłaczane powietrze wypełnia przestrzeń znajdującą się przed tłokami śrubowymi. Podczas obrotu wirników wlot powietrza zamyka się, więżąc określoną ilość powietrza.

Wirniki kontynuują obrót, zmniejszając objętość pomiędzy żłobkami śrub a obudową.

Zazębianie się wirników trwa do momentu, kiedy powietrze zostanie wypchnięte do otworu wylotowego.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Dmuchawa.

Widok do druku:

moduły komfortu sklep

Poprzednie wpisy:

Następne wpisy: