Komfort termiczny - fajna sprawa

Dodane: 03-09-2016 06:00
Komfort termiczny - fajna sprawa nagrzewnice na przepracowany olej

Naprawa ogrzewania samochodowego

Ogrzewanie samochodowe jest ogrzewaniem nawiewowym, które włączane jest w okresie, kiedy temperatura powietrza znacznie się obniża. W obecnych czasach trudno jest znaleźć taki samochód, który by nie posiadał ogrzewania. Regulacja ogrzewania samochodowego może dokonywać się automatycznie w zależności od temperatury powietrza, może być także przeprowadzana ręcznie przez kierowcę. Jest to bardzo praktyczne rozwiązanie, ponieważ nie wszystkie osoby lubią przebywać w bardzo ciepłych pomieszczeniach i nie chcą ściągać kurtek po wejściu do samochodu na przebycie krótkiej trasy. Samo ogrzewanie samochodowe od czasu do czasu może ulegać jakiejś awarii, a jego naprawą zajmują się wykwalifikowani mechanicy.


Grzejniki radiatorowe

Grzejniki radiatorowe

Grzejniki radiatorowe są obecnie wypierane przez grzejniki konwekcyjne. Powietrze przepływa na zewnątrz radiatora. Radiator ma rozwiniętą powierzchnię zewnętrzną, wykonywaną przez wyprofilowanie, wytłoczenie lub przyspawanie pasów blachy do rury w której płynie czynnik grzejący.

Wady i zalety, porównanie z konwekcyjnymi:

zajmują większą powierzchnię ściany,
pomieszczenie jest ogrzane równomierniej,
łatwiej uzyskać wyższe temperatury w dolnej części pomieszczenia,
słabo wymuszają obieg powietrza w pomieszczeniu,
większa część ciepła jest odprowadzana przez promieniowanie cieplne.

Promienniki energii cieplnej

Bardzo cenione jako źródło ciepła w wysokich pomieszczeniach z uwagi na bezpośrednie ogrzewanie ciał stałych przez promieniowanie podczerwone, a nie przez powietrze, które dopiero wtórnie jest ogrzewane przez ciała stałe, dzięki czemu ciepło ukierunkowane jest do dolnej partii wysokiego obiektu. Systemy grzewcze oparte na promiennikach charakteryzują się minimalną bezwładnością, szczególnie oparte na promiennikach gazowych i elektrycznych.

Promienniki obecnie należą do najchętniej stosowanych urządzeń grzewczych stosowanych w dużych obiektach przemysłowych, logistycznych i sportowych.

Wady i zalety:

Zalety:

niższe koszty eksploatacji systemu przy tym samym komforcie cieplnym
możliwość stosowania pełnej automatyki sterującej
układ zdecentralizowany przy większych obiektach
możliwość ogrzewania strefowego
kontrola komfortu termicznego całej powierzchni ogrzewanej

Wady:

zależne od rodzaju promienników (gazowe, elektryczne, wodne)


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ogrzewanie


Pomnik grzejnika

Historia grzejnika

Powszechnie uważa się, że centralne ogrzewanie wynaleźli starożytni Rzymianie. Jednak z dochodzenia przeprowadzonego przez elektrociepłownię z Samary (południowo-zachodnia Rosja) wynika, że pierwszy grzejnik został zamontowany w roku 1855 w Sankt Petersburgu. Wynalazcą był Franz San Galli (urodzony w Prusach, w Kamieniu Pomorskim (Kammin), lecz mieszkający w Rosji Niemiec pochodzący z rodziny o włoskich korzeniach). Swój wynalazek nazwał "gorącą skrzynką" i opatentował w Niemczech i USA.
Pomnik grzejnika

Urządzenie doczekało się pomnika. Z okazji 150 rocznicy zamontowania pierwszego grzejnika w Sankt Petersburgu, na początku sezonu grzewczego 2005, przed elektrociepłownią w Samarze stanął mierzący 2 metry wysokości i ważący 200 kg pomnik żeliwnego grzejnika (wykonany przez lokalnego artystę rzeźbiarza Nikołaja Kuklewa). Powyżej urządzenia, w świetle okna z grubą kotarą, wyleguje się w cieple kot1.

W Polsce pomnik kaloryfera znajduje się w Stąporkowie (woj. świętokrzyskie) przed Miejsko-Gminnym Ośrodkiem Kultury. Ma on około 3 m wysokości i jest jednym z największych w Europie i jedynym w kraju. Duży żeliwny kaloryfer ma za zadanie przypominać świetność miasta z czasów, gdy tutejsza Odlewnia Żeliwa produkowała aż 96% grzejników. Uznany jest za nieoficjalny symbol tego miasta.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Grzejnik



© 2019 http://sauny.kolobrzeg.pl/