Kilak faktów o superfood

ciu, jest jednak dosyć niedokładnym wskaźnikiem niedowagi i nadwagi oraz ryzyk chorób z nimi związanych. Kulturyści mogą mieć BMI wskazujące na skrajną otyłość, posiadając jednocześnie bardzo mało tkanki tłuszczowej. Z drugiej str

Dodane: 20-09-2015 11:02
Kilak faktów o superfood Właściwe żywienie bogate w składniki odżywcze tzw. to absolutna podstawa każdego typu ćwiczeń. Bez tego rezultaty treningu będą kiepskie.

Jak zinterpretować BMI?

BMI...jest bardzo prosty w użyciu, jest jednak dosyć niedokładnym wskaźnikiem niedowagi i nadwagi oraz ryzyk chorób z nimi związanych. Kulturyści mogą mieć BMI wskazujące na skrajną otyłość, posiadając jednocześnie bardzo mało tkanki tłuszczowej. Z drugiej strony, BMI zupełnie zdrowych, szczupłych i wysokich lekkoatletów może wskazywać na skrajną niedowagę (np. BMI Yohanna Diniza przy wzroście 185 cm i wadze 59 kg wyniesie 17,24). Związek między wielkością wskaźnika a ryzykiem chorób różni się między populacjami o różnych proporcjach ciała. I tak wśród Azjatów ryzyko cukrzycy jest znacząco wyższe przy niższych wartościach BMI3. Zawartość tłuszczu w organizmie jest też wyższa u kobiet, niż u mężczyzn przy normalnej masie ciała. W przypadku kobiet tkanka tłuszczowa odpowiada za płodność i dojrzewanie płciowe.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wskaźnik_masy_ciała


Drogo czy tanio?

Czy chodzenie na siłownię się opłaca ? to pytanie pewnie zadaje sobie wiele osób myślących o rozpoczęciu treningu. Niestety wiele z nich rezygnuje jeszcze zanim zaczną, a to ze względu na brak motywacji, albo na brak funduszy.

Jednak czy faktycznie siłownię są drogie? Zależy jak na temat spojrzeć i można przypuszczać, że ponad 200zł za karnet to faktycznie sporo. Można próbować odwiedzić siłownie z mniejszego miasta niedaleko naszego miejsca zamieszkania i na pewno wyjdzie o te paręnaście złotych taniej.


Bezpieczny aerobik

Low impact aerobik ? ćwiczenia, w których bierze udział duża grupa mięśni i w których przynajmniej jedna noga ma cały czas kontakt z podłogą. Są to ćwiczenia o stosunkowo małej intensywności. Tego rodzaju ćwiczenia powstały ze względu na mniejsze ryzyko kontuzji w porównaniu z metodą Hi impact. Ćwiczenia są raczej proste, dostosowane do osób początkujących. Opierają się na tak zwanej pozycji bazowej ciała, czyli lekko ugiętych kolanach i ramionach, wysuniętej do przodu miednicy oraz napiętych mięśniach pośladków i brzucha. Zapobiega to nadmiernemu obciążeniu stawów. Low impact to ćwiczenia idealne dla osób starszych, ociężałych czy nawet kobiet w ciąży.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Aerobik



© 2019 http://sauny.kolobrzeg.pl/