Przykre skutki nieodpowiedniej wymiany części

pompa paliwa opelpompa paliwa opelCzęści zamienne w każdym samochodzie odgrywają naprawdę ważną rolę.
Samochody mają bowiem coraz bardziej skomplikowaną budowę i wiele elementów jest wzajemnie połączonych.
Wobec tego odpowiednie części w naszym samochodzie, które doskonale ze sobą współgrają, mogą zapewnić prawidłowe funkcjonowanie naszego auta.

Warto wobec tego zlecać przeprowadzenie naprawy w miejscach, w których serwisowanie samochodów jest wykonywane naprawdę rzetelnie.

Nieodpowiednia wymiana może prowadzić bowiem nie tylko do innych usterek, ale również do poważnych zagrożeń w ruchu drogowym, czego na pewno warto uniknąć wybierając renomowane punkty wymiany części samochodowych.

Czy wolno ignorować usterki samochodu?

Czasem wydaje się nam, że mała usterka w samochodzie nie musi być naprawiona od razu i możemy poczekać, aż będzie ku temu okazja.
Tak naprawdę nawet najmniejsza awaria, z pozoru nieistotna błahostka może zagrażać naszemu bezpieczeństwu na drodze i w związku z tym nigdy nie wolno nam bagatelizować takich przypadków.

Każda awaria powinna być naprawiona od razu, dzięki czemu auto będzie sprawne i nie sprawi nam żadnych dodatkowych problemów.

Warto pamiętać, że często podróżują z nami także inne osoby i to właśnie na nas spoczywa odpowiedzialność, jeśli zostaną one poszkodowane w przypadku kolizji drogowej, która spowodowana będzie złym stanem technicznym naszego pojazdu.

Każde auto powinno być całkowicie sprawne, jeśli chcemy się nim poruszać.

Jak działa silnik czterosuwowy?

Silnik spalinowy działający na podstawie cyklu Otta został po raz pierwszy opatentowany przez Eugenio Barsanti i Felice Matteucci w 1854, następnie w 1860 roku doszło do opatentowania pierwszego prototypu.
Jednocześnie na pomysł silnika wpadli francuski inżynier Alphonse Beau de Rochas w 1862 i niezależnie inżynier niemiecki Nicolaus Otto w 1876 roku. Suw ssania (1) Tłok przesuwa się w dół z górnego (GMP) do dolnego martwego punktu (DMP) wytwarzając we wnętrzu cylindra podciśnienie.
W tym czasie zawór ssawny jest otwarty, dzięki temu z kanału dolotowego, znajdującego się za zamykającym go zaworem ssącym, wciągnięta zostaje z układu dolotowego silnika (gaźnik, wtrysk jedno- lub wielopunktowy) mieszanka paliwowo-powietrzna (lub w przypadku wtrysku bezpośredniego zostaje zassane samo świeże powietrze, np. silniki typu FSI lub Diesla).

Trafia ona do wnętrza cylindra pomiędzy tłok a głowicę cylindra.

Kiedy tylko tłok przekracza DMP, zawór ssący zostaje zamknięty. Suw sprężania (2) Tłok przemieszcza się w górę cylindra ściskając (czyli sprężając) mieszankę paliwowo-powietrzną. Oba zawory (ssawny i wydechowy) są zamknięte.
Sprężanie następuje pod znacznym ciśnieniem do (zwykle) mniej więcej jednej dziesiątej początkowej objętości mieszanki.

Ale zanim osiągnie minimalną objętość (na 1-2 milimetry ? lub inaczej ? na ok.

5 stopni obrotu wału korbowego, zanim tłok osiągnie GMP), następuje zapłon.
Celem jest doprowadzenie do spalenia całej mieszanki w chwili, gdy tłok przekroczył GMP i może zostać odepchnięty przez rozprężające się gazy spalinowe rozpoczynające suw pracy. Suw rozprężania (pracy) (3) Przed osiągnięciem GMP w silnikach wysokoprężnych i tych z elektronicznym, bezpośrednim wtryskiem paliwa lekkiego (np.
FSI koncernu VW lub GDI Mitsubishi) następuje wtrysk paliwa i zapłon samoczynny lub wymuszony iskrą.
Oba zawory (ssawny i wydechowy) są zamknięte.

Tłok zostaje odepchnięty z dużą siłą, gdyż we wnętrzu komory spalania po zapłonie powstaje ciśnienie o wartości do 100 barów (co czasem odpowiada sile nacisku na tłok równej pięciu tonom).

Takie siły muszą być przeniesione z denka tłoka przez korbowód na wał korbowy.

Wymusza to ruch tłoka do DMP.

Z tego jednego suwu pracy silnik musi uzyskać wystarczającą energię, by zrealizować pozostałe trzy suwy.

Dlatego też silniki pracują tym równiej, im więcej mają cylindrów. Suw wydechu (4) Jeszcze zanim tłok osiągnie DMP, otwarty zostaje zawór wydechowy i wciąż jeszcze nie do końca rozprężone gazy spalinowe mogą opuścić cylinder przez układ wydechowy.

Przemieszczający się w górę tłok aż do osiągnięcia GMP, gdy zawór wydechowy jest otwarty, wypycha z cylindra resztę gazów, a po osiągnięciu GMP następuje tzw.
"wahnięcie", czyli zamknięcie zaworu wydechowego a otwarcie zaworu ssącego i cykl rozpoczyna się od początku.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_czterosuwowy.

Widok do druku:

pompa paliwa opel

Poprzednie wpisy:

Następne wpisy: